sobota 3. marca 2012

Veľký Rozsutec


Nadmorská výška:  max.  1 609,7 m. n. m.
                             min.        590 m. n. m.

Prevýšenie:       1019  m
Približný čas:     07:00
Približná dĺžka:  cca12 km

                 Fotografie



Popis trasy:
Terchová-Biely Potok,Dolné diery,Podžiar,Horné diery,pod Pálenicou,sedlo Medzirozsutce,Veľký Rozsutec,sedlo Medziholie,Štefanová,Podžiar,Dolné diery,Terchová-Biely Potok

Zima začína strácať zas svoju silu a toto obdobie je asi najlepšie pre nejaký prechod  tiesňavou s riekou, potokom s rebríkmi, vodopádmi, topiacimi sa kvapľami,..Takýmto miestom sú aj Jánošíkove diery  v Malej Fatre.
Začínam ,,klasika" v Terchovej - Biely potok, kde sa vyberám po modrej značke smer - Medzirozsutce.
Túto cestu som už absolvoval viackrát, preto viem, že v tomto období ma obíde čakanie pri rebríkoch, davy lúdi,...tak si  to naplno vychutnávam. Chodník je celkom dobre prešliapaný a popri fotení som za necelé 2h v sedle Medzirozsutce. Počasie je dnes ukážkové, tak rozmýšľam, na ktorú stranu sa vybrať. Tu hore je celkom dosť snehu, chodníky sú už zafúkané. Viem, že pre Malú Fatru je 3. lavínový stupeň podľa HZS, ale pohľad odtiaľto na Veľký Rozsutec jednoznačne rozhodol. Hovorím si pri ,,najhoršom" sa môžem hocikedy otočiť. Ale to som nemal ani páru, že to najhoršie ma bude čakať už po pár metroch keď som sa dostal  k lesu medzi stromi. Už tu sa strácajú všetky stopy a každý sa asi otáčal. Mňa to  neodradilo a hovorím si možno to bude ďalej lepšie. Slnko je už dobre cítiť aj tu medzi stromami tak sa pomaly trápim po kolená v snehu a robím novú stopu. Konečne sa dostávam trochu nad úroveň lesa a sneh už začína byť pevnejší. Konečne nejaká stopa, len nie taká akú som potreboval. ,, Asi medveď."
Pridávam do kroku a za chvíľu som pod prvou zafúkanou skalou. Tu už to je v mačkách pohodička. Toto vrcholové bralo je rozprávkovo krásne a ani sa nenazdám a som pri vrcholovom kríži.
Dole som zvolil cestu cez Medziholie. V týchto zimných podmienkach bol zostup ,,paráda".Táto strana je aj celkom dobre prešliapaná. A  odtiaľto už len po zelenej do Štefanovej a odtiaľ po žltej a modrej zas k začiatku cesty k Bielemu potoku.