sobota 28. januára 2012

Veľký Choč

                                                                                                                              

Nadmorská výška:  max: 1608 m. n. m.
                             min:   649 m. n. m.

Približný čas:     04:30
Približná dĺžka: 10 km
Prevýšenie:      959 m

                Fotografie

                                                                                     
Konečne sa počasie  zlepšuje. Víkend hlásia mrazivý, ale pekné počasie len zajtra ma čakajú ešte v práci. Rozmýšľam ako to všetko prepojiť.
Už dlhšiu dobu mám zavesený nový spacák v skrini tak sa v piatok na poslednú chvíľu rozhodujem ísť ho otestovať. Je sobota a ,,konečne mi padla." Vyrážam smer Veľký Choč.
Je asi 16:00  a začínam cestu na svoj prvý samostatný zimný bivak. Vyberám si najrýchlejší variant výstupu po modrej značke z Valaskej Dubovej lebo neviem presne, aké podmienky ma čakajú.
Chodník je našťastie ako tak prešliapaný tak asi za 2h som na Poľane. Cestou hore sa snažím na fotiť ešte trošku západ slnka ale tu s popod stromov je to samozrejme nič moc.
Západ slnka som nestihol, tak zostávam  tu a hľadám miesto na bivak-snehu je tu až-až tak už nájsť len miesto kde sa ,,zakopať." Pri hľadaní stretávam jedného kolegu-turistu, ktorý sa vracia z vrchu, z fotenia západu slnka a radí mi aby som išiel do známeho to miesta- do Hotela Choč a mám to bez roboty. Dám na radu staršieho aj keď som to mal v pláne iba ako poslednú možnosť, ale časovo som nebol na tom najlepšie a po tomto predĺženom pracovnom týždni mi to padlo aj celkom vhod.
Som pri Hoteli - ako názov hovorí. Pri dverách ma už čaká lopata tak si v duchu hovorím, že ju predsa použijem. Od hádžem trochu snehu aby som sa dostal dnu. Paráda - som dnu a s takýmito all inclusive podmienkami som dnes ani nepočítal. Noc bola super. Klimatizácia bola nastavená na - 14 ºC a s tým celo nočným relaxačným zvukom v dreve, môžem noc v Hoteli Choč len odporučiť.
Ráno niečo po 5h začínam cestu hore. Po ako tak prešliapanom chodníku zo včerajška  neni ani stopy tak mi nezostáva nič iné len robiť nový. Som hore a divadlo už pomaly začína. Samozrejme baterka vo fotáku začína blbnúť pravé včas ale trošku sa mi ju našťastie darí oživiť. Slnko sa spoza hôr ukazuje až niečo po 8 hodine, ale kto zažil východ slnka v horách nad zasneženými kopcami vie, že sa oplatí čakať.